آخرین اخبار
کد مطلب: 146852
کارشناس سياسي استان چهارمحال و بختياري؛
امروز ايران تعيين کننده معادلات در منطقه است/هيچ موضوعي در منطقه خاورميانه بدون نظر ايران قابل حل نيست
تاریخ انتشار : 1400/11/21 13:44:40
نمایش : 575
فريدون سعيدي گفت:امروز ايران يک قدرت منطقه اي و جهاني است که هيچ موضوعي در منطقه بدون ايران قابل حل نمي باشد ، هزينه استقلال و مقاومت هميشه زياد بوده و ايران اين هزينه را با خون و شهادت پرداخت کرده است.
فريدون سعيدي کارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ ضمن تبريک دهه فجر اظهارکرد: انگليسي ها سوم اسفند 1299 رضا خان را اجير کردند تا به تهران آمده و به آب خوردن اين شهر را تسخير کند.

وي اضافه کرد: رضا خان براي تغيير سلطنت خود و تسبيط آن در 9 بند اعلاميه اي را تدوين کرده و بر در و ديوار شهر نصب مي کند ، از موارد اين اعلاميه ساکت و مطيع بودن تمامي تهراني ها و گوش به اوامر و احکام نظامي ، حکومت نظامي از 8 شب تا 7 صبح ، تعطيلي کليه روزنامه تا اطلاع ثانوي و ... مي توان نامبرد.

سعيدي ابراز کرد: رضا شاه بعد 15 سال به ثروتمندترين فرد آسيا و مالک مرغوبترين اراضي ايران شد و تنها دليل آن تصاحب املاک و اراضي مردم بود که از بودجه دولتي براي بالا بردن ارزش آنها استفاده کرد.

وي عنوان کرد: رضا شاه در آن زمان وزارت راه سازي را مجاب ميکند تا براي ملک شخصي اش راه سازي کنند و وزارت کشاورزي را مجاب مي کنه که تراکتورها و ادوات و ماشين هاي کشاورزي را راه اندازي کند ،تلگراف و ارتباطات داير بشه و دولت براي راه اندازي ملک و املاک رضا شاه بسيج شد.

کارشناس مسائل سياسي استان عنوان کرد: از سال 1306 تا 1320  چهل و هفت درآمد مستقيم کشور به خريد اسلحه و مهمات از انگليس اختصاص پيدا کرد و 800 کيلومتر مربع اراضي مرغوب ايران شامل کوه هاي آرارات و دامنه هاي اطراف آن به ترکيه که تحت سيطره انگليس آن زمان بوده داده مي شود.

سعيدي همچنين ابراز کرد: دشت نا اميد به مساحت 300 کيلومتر مربع در شرق افغانستان و حق کشتيراني اروند به جز 5 کيلومتري آبادان به عراق نيز از جمله بذل و بخشش هاي رضا خان در زمان حکومتش بود.

وي درباره سوم شهريور 1320 اينگونه گفت: در اين تاريخ انگليس همان استعمار پير به ايران حمله مي کند و در ساعات اولي نيروي دريايي جنوب از هم پاشيده ميشود ، در تهران و تبريز و اهواز به هواپيماهاي نيروي هوايي اجازه حمله داده نمي شود و سر انجام در دومين روز حمله متفقين پايگاه هاي نظامي و لشگر ها خالي از نيرو شد ،تيپ هاي خراسان ،گرگان ، گيلان ، آذربايجان و... همگي فرار را بر قرار ترجيح داده و مي گريزند.

وي ادامه داد: رضا شاه در شهريور 1320 تبيعد شد و تصميم گرفت چند روزي در کرمان استراحت کنه و با مخالفت انگليسي ها مواجه شد و پسرش را بر سلطنت نشانده و محمدرضاي پهلوي 37 سال بر ايران سلطنت کرد.

سعيدي گفت: بعد از انقلاب مردم ايران در سال 57 در اقتصاد بين المللي کشور ها به سه دسته تقسيم مي شوند (کار آفرينان ، کارخانه داران و توليد کنندگان مواد اوليه) که در اين بين کار آفرينان کشور هايي هستند که در زمينه مهندسي پيشرفت کردند ،به برکت انقلاب و روحيه جهادي جوانان اين مرز و بوم ما به اين ها دست پيدا کرديم.

وي بيان کرد: برق و تلفن و گاز و راه روستايي ، توليدات کشاورزي ، فناوري هسته اي ، فناوري هوافضا ، ساخت تجهيزات نظامي ، پيشرفت صنعت نفت  و پتروشيمي ، پيشرفت صنعت فولاد ،و سيمان ، توليدات معدني ، توليد برق ، احداث راه آهن ، افزايش فرودگاه ، بالابردن ظرفيت دانشگاه ها ، پيشرفت در عرصه بهداشت و درمان از دسته دستاورد هاي انقلاب اسلامي بعد از سال 57 مي باشد. 

وي تحريف دشمنان و غفلت عوامل داخلي را از دلايل مقايسه انقلاب اسلامي با حکومت پهلوي دانست  و افزود: 43 سال پس از گذشت انقلاب اسلامي و دستاورد هاي آن هنوز ما مجبوريم آن را با حکومت عقب مانده و دست نشانده انگليس و آمريکا مقايسه کنيم و اين بخاطر يک تحريف دشمنان و دو غفلت يا جهل يا تجاهل عوامل داخلي مي باشد.

سعيدي ابراز کرد: امروزه در فضاي مجازي مطرح مي شود اگر شاه هم بود اين پيشرفت ها وجود داشت اما بايد بگويم با توجه با توجه به بخشش ها و مواردي که در دوران پهلوي و پادشاهان وجود داشت از آرارت و خوزستان و هرات و... اگر اينگونه پيش مي رفت تا کنون همه استان هاي کشور را بخشيده بودند و الان اگر به استان هاي مرزي هم ميخواستيم برويم بايد ويزا ميگرفتيم.

وي بيان کرد: حکومت پادشاهي ايران را از لحاظ سوق الجيشي و اهميتي که براي آمريکا دارد بايستي با کشور مصر مقايسه مي کرد ، اما ايراني ها راه مبارزه را انتخاب کردند و مصر راه سازش را انتخاب کرد و سالانه بابت اين سازش از طرف آمريکا 4 ميليارد تومان کمک بلاعوض گرفته ولي ايراني ها از همان اول فشار اقتصادي ، سياسي ، تحريم ها و جنگ نابرابر را تجربه کردند. 

سعيدي افزود: امروز ايران يک قدرت منطقه اي و جهاني است که هيچ موضوعي در جهان بدون ايران قابل حل نمي باشد ، هزينه استقلال و مقاومت هميشه زياد بوده و ايران اين هزينه را با خون و شهادت پرداخت کرده است.

انتهاي پيام /1030 ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس